pimsierdal.reismee.nl

Dag 6: Paspoorten: check!

Hoi kinderen van groep 6/7,

Dag 6 van een onvergetelijke studiereis. Een reis die waarin ik ontzettend veel heb meegemaakt. En een reis waar ik meer heel veel plezier op terugkijk.

Ik denk dat jullie het meest uitkijken naar de paspoorten die de Hongaarse kinderen hebben ingevuld. Er was lange tijd onduidelijkheid over of we überhaupt deze paspoorten konden krijgen. Op dag 6 was het eindelijk zo ver. We mochten met zes jongens een les geven van 45 minuten in groep 7 van de school waar we op dinsdag ook waren geweest. Remy en ik begonnen met de bodysound activiteit. Hierbij mocht niet gepraat worden. Dit deden we omdat de kinderen maar een klein beetje Engels konden verstaan. Op deze manier hadden we direct de aandacht van de kinderen en ze deden uitstekend mee!
Vervolgens gingen de kinderen de paspoorten invullen en heb ik de paspoorten van jullie uitgedeeld. Ze vonden het erg leuk om te lezen wat jullie hadden geschreven. Er zaten maar 15 kinderen in deze klas, dus helaas kan niet iedereen persoonlijk een paspoort ontvangen. We maken hier komende donderdag twee- of drietallen voor.

Ten slotte verzorgden de andere jongens de ‘regendans’ met de kinderen. Door middel van het knippen van vingers, het wrijven in je handen en het stampen op de grond, ontstond een soort regen en onweer geluid. Het was erg goed gelukt!

Na een goede lunch namen we afscheid van de Hongaarse studenten en begeleider Zoltan. De terugreis verliep prima, maar duurde wel lang. Moe, maar terugkijkend op een top studiereis lig ik weer in mijn eigen bed.


Tot donderdag!

Groetjes,

Meester Pim

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!