pimsierdal.reismee.nl

Dag 1: Boedapest

Moederdag 2019. Ik sta op om 3:00 uur in de nacht. De halve maan zie ik door de ramen. Donker was het. Op Moederdag vertrok ik in alle vroegte naar het vliegveld van Düsseldorf in Duitsland. Nadat ik meester Remy (bekend van de les over logo’s maken) had opgehaald, kwamen we rond 5:20 uur aan op het vliegveld. De vlucht verliep prima, we kwamen na 2,5 uur aan in Boedapest, de hoofdstad van Hongarije. Met een busje reden we door de armoedige straten van Boedapest. Het zag er treurig uit. Vervallen flats en hobbelige wegen zorgden voor een sfeerloze omgeving.

Vervolgens werden we afgezet bij een hotel dat het tegendeel bewees. Op de hotelkamer hing een schilderij van Vincent van Gogh. Toch een stukje Nederland in Oost-Europa.

De rest van de dag hebben we 11 km gelopen. Tijdens deze wandeling veranderde mijn beeld over de stad. Opeens zagen we hele mooie kanten van Boedapest. We zijn over de winderige, maar ontzettend mooie Elisabethbrug gelopen. Hierna hebben we de Gellértberg beklommen. Dit deed me denken aan de trappen van Snowworld. Ook hier waren enorm veel trappen en er leek geen einde aan te komen. Samen met de nodige zweetdruppels bereikten we de top van de berg. Hier konden we genieten van een prachtig uitzicht. Ook was hier een miniatuur van de stad te zien. Voor mensen die visueel gehandicapt zijn is het mogelijk om met een braille instructie een voorstelling te maken van de stad.
Ten slotte zijn wij weer naar beneden gelopen en hebben we de dag afgesloten met een hapje en een drankje in een restaurant.


Woord van de dag: Köszönöm.

Betekenis: Dank u wel.


Veel plezier vandaag op school en tot de volgende blog!



Meester Pim

Reacties

Reacties

mika en kyan w

was je moe toen je om 3:00 op moest staan. is 't leuk daar en zijn jullie al op de school geweest. en als je al op de school bent geweest zijn de leraren streng. hopelijk hebben jullie veel vrije tijd kunnen jullie ook veel leuken dingen doen. in welke groep kom je.
wanneer kom je terug.

Pim Sierdal

Hey Mika en Kyan W,

Ik was inderdaad toen ik om 3:00 uur op moest staan. Het is erg leuk hier, we zijn nog niet op een school geweest. Dat doen we morgen. Dan hoor ik ook in welke groep ik een activiteit kan doen.
We hebben gisteren en vandaag veel vrije tijd en we hebben al veel dingen gezien.
Vrijdagavond komen we naar huis.

Groetjes aan de rest van de klas en aan de juffen!

bente sokaina

hoi we hopen dat je het naar je zin hebt in boedapest!!!! hier zijn een paar vragen .....
wat is het lekkerste eten daar?
wat vind je het mooiste?
heb je geen pijn aan je voeten van dat wandelen 11 km!!!
groetjesssss bente & sokaina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!